Teraz jest 28 kwi 2024, o 11:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Moderator: Arti

Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2010, o 11:36 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2010, o 17:33
Posty: 109
Imie: Paweł
Motocykl: DL650
Już dawno dawno temu zapadła u mnie decyzja zmiany nakrycia głowy. Podczas dni otwartych Tommarg'u jeździłem w Shoei Hornet DS - kask bardzo ciekawy. Z daszkiem (jak by enduro) ale i z szybą (jak by na szose) - czyli na V-Stroma jak w pysk strzelił :) No ale kask nie był wolny od wad. Po pierwsze kosztował kosmiczną kwote talarów, miał nie wyciągane wnętrze a po otwarciu szybki jej ostatnie 1,5 cm wchodzilo na linie wzroku i bardzo wujowo się mi przez to patrzyło. Innym testowanym modelem był XR-1100. Wtedy nie przykłuł zbytnio mojej uwagi bo byłem zaślepiony Hornetem. Kilka dni temu odwiedziłem Tommarg w celu zakupienia oliwy do silnika. Rozmowa zeszła na kaski, byłem dość poważnie zainteresowany nowowścią Szuja - modelem QWEST. Chłopaki jednak odradzali mi go, twierdząc, że XR-1100 mimo nieznacznie wyższej ceny jest o wiele lepiej wykonanym garczkiem. Aby się o tym przekonać, dostałem w/w nakrycie głowy do testu na kilka dni.


Ogólne

Co się najpierw rzuca w oczy patrząc na XR-1100? Przedewszystkim ogromna ilość wlotów wentylacyjnych: 1 x podbródek, 2 x na czole i aż 4x z tyłu głowy. Ogromnym postępem jest również zastosowanie nowego wizjera CW-1 i przystosowanego doń większego pinlock'a (dodawany do kasku). Dzięki temu dryndziarz ma większe pole widzenia. Nakrycie głowy jest dość lekkie - 1350gr dla rozmiaru S. Całość wnętrza kasku ma możliwość wyciągnięcia do prania.





Wizjer
Jak już pisałem pinlock jest większy od tego, występującego w poprzednim modelu XR-1000. Wogóle nie widzimy go podczas jazdy. Wizjer, gdyby komuś nie wystarczała wentylacja można dodatkowo rozszczelnić tym dzyndzlem z lewej strony ;) Oprócz standardowego wizjera mamy do wyboru lekko przyciemniany, ciemny, lustrzankę, lustrzankę złotą, lustrzankę niebieską, wizjer progresywny, wizjer rozjaśniający a także nie długo będzie dostępny wizjer foto-chrom. Wizjer podczas zamykania wykonuje dodatkowy myk. Mianowicie zeskakując już z ostatniego ząbka dodatkowo przysuwa się w stronę skorupy, dociśkając mocniej do uszczelek. Ma to na pewno duży wpływ na szum wewnątrz a ponad to otwierając kask wizjer odpycha się od uszczelek dzięki czemu nawet po kilku sezonach otwierania i zamykania szyby nie będzie ona porysowana.


Zamknięty


Rozszczelniony


Porównanie pinlock'ów. Ten większy jest z XR-1100, mniejszy z XR-1000


Wentylacja
Wymienione wcześniej 7 wlotów bez problemu daje się obsługiwać w rękawiczkach motocyklowych. Na początku, myślałem że schowany za moją ogromną szybą z deflektorem jakoś specjalnie nie będę odczuwać działania wentylacji. Nic bardziej mylnego. Po otwarciu wlotu na szczęce niemal od razu czuć lekki powiew powietrza na twarzy. Po otwarciu czołowych zaczyna porządnie wiać już przy prędkości ~60km/h. Powiew chłodnego powietrza obiega głowę i ucieka nam w okolicach karku. Gdy otworzymy wloty z tyłu kasku, zmienia to nieco obieg powietrza i część nagrzanego jest wywiewane tymi otwartymi wlotami a część wędruje do tyłu i znajduje ujście przy potylicy. Ale chyba prościej będzie pokazać to na rysunku.


Schemat działania wentylacji.


Tylne wyloty


Wloty na czole i szczęce

Ogólne wrażenia z jazdy.
Kask ma zintegrowany ze skorupą spojler. W połączeniu a niską masą daje to bardzo pozytywne wrażenia z jazdy. Głowa nie wpada nam w dziwne turbulencje, nie czujemy dużego naporu powietrza na kask. W porównianiu z moim Airoh'em SV55 różnica jest ogromna. Co by nam na brodę nie podwiewało, kask wyposażony jest w elastyczny podbródek, który wypełnia lukę pomiędzy przodem kasku a naszą szczęką i szyją.

Kask jak to na Shoei przystało jest bardzo dobrze wykonany, nic tu nie ociera o siebie, nie skrzypi i nie piszczy. Zapięcie oczywiście zgodnie z tradycją firmy: podwójne D. Szybko się do niego przywyczaiłem - nie trzeba się go bać.
Reasumując, jeżeli szukacie uniwersalnego kasku, w którym da się jeździć turystycznie a także będzie możliwość "bezpiecznego" zapieprzania to XR-1100 jest doskonałym wyborem. Lekki, dobrze wentylowany z ogromnym wizjerem.
Cena: 1750zł do ok 2200-2300zł

Reszta zdjęć: http://picasaweb.google.pl/wildrider89/ ... oeiXR1100#

Kask do testów udostępniła firma Tommarg z Krakowa, dealer motocykli Yamaha, Triumph oraz odzieży motocyklowej. Bez pomocy chłopaków ten tekst by nie powstał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Oficjalne forum Galicyjskiego Stowarzyszenia Motocyklowego www.Motogalicja.org
autorstwa Jacka Wiącka. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL