czyli instrukcja obsługi winkla....
no właśnie... jak zakręty to co ma tu być? krzywa promieniowa, paraboliczna, czy może jak to w u nas bywa losowa
wiem.. sfotografuje dwa winkle prawe i dwa lewe i będą zakręty... nie. to bez sensu, przecież każdy wie jak wygląda zakręt. być może nie każdy wie jak po zakręcie należy jeździć.. wiem napisze tu instrukcje obsługi winkla.. ale od czego zacząć..
ha już wiem.
INSTRUKCJA:
winkle dzielimy na:
a) lewe
b) prawe
a żeby panie nie miały wątpliwości to:
wylatując z "a" możemy zabić się o stały element krajobrazu,
drzewo,kamień,znak,slup,latarnie, itp
wylatując z "b" możemy zabić się o ruchomy element krajobrazu,
samochód,kombajn,traktor,ciężarówkę,półciężarówkę,pik-up'a itp
Winkle "a" i "b" dzielą się na poszczególne podtypy:
a1,b1 eee... lajcik
a2,b2 ooo... heble
a3,b3 uuu... kurde, kurde
w winklach a1 oraz b1 stosujemy taktykę wyjazdu z winkla
z prędkością większa niż prędkość wjazdu przy okazji możemy kontemplować
otaczająca przyrodę, tiróweczki itp
w winklach a2 oraz b2 stosujemy taktykę dotknięcia klamki
ale nie nerwowo, delikatnie, niestety możemy mieć za mało czasu na kontemplacje
otaczającej przyrody a o tiróweczkach radziłbym zapomnieć
w winklach a3 oraz b3 stosujemy taktykę wyda albo nie wyda
jak wyda to tłumaczymy to sobie, ze nie umiemy jeździć i można było ten
winkiel zrobić dużo szybciej, jak nie wyda... no cóż.... mamy dużo możliwości
zależy w jakiej wierze zostaliśmy wychowani. przyroda wtedy raczej się nie liczy
a tirówki mogą stanowić stały bądź ruchomy element krajobrazu
sam moment wyjscia z winkla tez należy rozpatrywać na trzy sposoby:
a1,b1 eee... jeedziemyyy
a2,b2 ooo... ogien
a3,b3 uuu... pelna pyta
wyjście a1,b1 charakteryzuje się tym, ze wjechaliśmy na za wysokim biegu
nie zredukowaliśmy przed wejściem i wyjeżdżamy z winkla w tempie Fiata 126p z
dziadkiem kapelusznikiem za sterem. ogólnie nie polecam tej metody bo jest po prostu nudna.
wyjście a2,b2 charakteryzuje się tym, ze wjechaliśmy na dobrym biegu
nie zredukowaliśmy przed wejściem i wyjeżdżamy z winkla w tempie VW Golfa co najmniej 1.8i z
szyita za sterem. ogólnie metoda jest do przyjęcia, można stosować przy jeździe kontemplacyjnej.
wyjście a3,b3 charakteryzuje się tym, ze wjechaliśmy na niskim biegu
zredukowaliśmy przed wejściem i wyjeżdżamy z winkla w tempie normalnym zgodnym z charakterem
naszego motocykla. ogólnie polecam ta metodę gdyż tylko ona da nam satysfakcje z jeżdżenia po winklach
winkle dzielimy również na trzy rodzaje pod względem długości:
a1,b1 eee... winkiel w czwartek w lewo lub w środę w prawo
a2,b2 ooo... winkielek
a3,b3 uuu... ku**a co za serpentyna
charakterystyka a1,b1 -zwyczajny zakręt, najczęściej przejrzysty, widać w nim większość
przeszkód na torze oraz wokol niego. pokonujemy go z maksymalna predkoscia na jaka stac nasza
kieszeń w razie kontaktu z przedstawicielami "władzy". występuje na terenie naszego kraju w
wielu miejscach i odmianach. najnudniejsza forma winkla.
charakterystyka a2,b2 -zakręt, nieprzejrzysty, nic nie widać, zasadniczo należałoby
zwolnic bo mało co widać, ale nie odbierajmy sobie sami przyjemności poczucia zagadki w stylu
"CO BĘDZIE DALEJ?". pokonujemy go z maksymalna prędkością na jaka stać nasze ciało i umysł.
występuje na terenie naszego kraju w wielu miejscach i odmianach. ciekawsza forma winkla.
charakterystyka a3,b3 -zakręt, zakręcony jak cholera, nie widać już nawet gdzie się kończy
musimy zwolnic bo nasze tory w Polsce nie maja odpowiedniej nawierzchni.. niestety
pokonujemy go z maksymalna prędkością na jaka stać nasze opony, motocykl i odporność na ewentualne
kontakty z nawierzchnia rożnymi wystającymi elementami naszego motocykla.
występuje na terenie naszego kraju tam na dole mapy gdzie są góry. najciekawsza forma winkla.