Teraz jest 28 mar 2024, o 18:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Moderator: Arti

Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lis 2009, o 14:11 
Offline
pisaż
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 21:35
Posty: 956
Lokalizacja: Kraków NH
Imie: Jacek
Motocykl: AT
poniżej patent na zamontowanie pompy podcisnieniowej do motocykla seryjnie wyposarzonego w pompę elketryczną. Działa w każdym gaźnikowcu, co do wtrysków nie wiem jak bło by z wydajnością wiec sie nie wypowiadam.

UWAGA - nie poleca się pomp MIKUNI

Więc:

1. nie mając ochoty na stanięcie w środku niczego i nocy z powody braku sprawnej pompy paliwa zamontowałem se zapas

2. założenie konstrukcyjne było takie, ze do zmiana zasilania z jednej pompy na drugą na być maksymalnie prosta, bez użycia narzędzi i szybka. Zatem opcja wożenia w schowku, przekładania itede, nie wchodziła w rachubę. Zapasowa pompa musiała być zamontowana na stałe.

3. droga kupna wszedłem w posiadanie podciśnieniowej pompy paliwa marki TAIY...... cośtam, w każdym razie od Yamahy Tenere

4. metodą cięcia szlifierką kątową wyrzeźbiłem mocowanie. Na wzór tego: http://holan.pl/pl/product/1/10/42/1...o_Honda_Africa

5. drogą molestacji kolegi Japura wszedłem w posiadanie złączek redukcyjnych z fi 10 /średnica przewodów paliwowych AT/ na fi 6 /średnica przewodów pompy/

6. drogą kupna wszedłem w posiadanie króćca /nypla/ do wkręcenia w dolot
http://sklep.variant.pl/?c=mdSklep-cmWyniki-0. Na wkręcony w układ dolotowy nypel, zakłada się wężyk podciśnienia


7. zamontowałem całość tak:




8. a działa to tak: jak jedziesz na pompie elektrycznej,
- to masz zaślepione końcówki węży paliwowych od pompy podciśnieniowej (w końcówki są zamontowane złączki redukcyjne, całość wyprowadzona w okolice pompy elektrycznej
- zamontowany /na stałe/ wężyk od podciśnienia jest zaślepiony
- wejście podciśnienia na pompę jest zaślepione gumową zaślepką coby syf nie wlatał.

9. gdy pompa elektryczna robi buuuuu i przestaje działać to:
- ściągasz zaślepkę z wejścia podciśnienia na pompę podciśnieniową
- zatykasz tam wężyk podciśnienia
- ściągasz węże paliwowe z pompy elektrycznej
- zapinasz je na węże od pompy podcinieniowej
- odpalasz i jedziesz dalej

10. ww patent przetestowałem na dystansie 9000 km w te wakacje. Motocykl działa, silnik nie wybuchł, nie dławi się, nie zalewa pompy, słowem sielanka.

Teraz jeżdżę na stale na podciśnieniowej od Tenery, a elektryczną od AT mam zamontowaną na stałe na zapas. To się nazywa ironia........

pozdrawiam,
Wasz zawsze ukochany
Hans

_________________
Można, tylko....... po co?
---------------------------------------

Każdy dobry uczynek zostanie ukarany.
Przykładnie.

--------------------------------------
Wielkie rzeczy robią ci
którzy nie wiedzą że się nie da...

--------------------------------------
Boże, chroń mnie przed "przyjaciółmi"
z wrogami poradzę sobie sam...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2010, o 17:57 
Offline
swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2010, o 12:10
Posty: 26
Imie: Jakub
Motocykl: Africa Twin
Elegancki patent! :)

ja jestem na etapie szukania pompy :OK:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Oficjalne forum Galicyjskiego Stowarzyszenia Motocyklowego www.Motogalicja.org
autorstwa Jacka Wiącka. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL