Teraz jest 28 mar 2024, o 16:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Moderator: Arti

Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2009, o 11:19 
Offline
king off the spam box
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 22:16
Posty: 1091
Lokalizacja: Kraków NH
Imie: no name
Motocykl: DL 650
CAŁKOWITY BRAK FANTAZJI
- czyli co wam mogę powiedzieć z pozycji laika o moim motocyklu

Honda CBF 600sa z założenia jest motocyklem do codziennej jazdy po mieście, a z tego wynika, iż jest to sprzęt jest łatwy w prowadzeniu, ma niezłe osiągi, jest wygodny, solidny i wydaje mi się, że dość niezawodny (w końcu to Honda).
Moje pierwsze wrażenie, po nauce jazdy na GSN-nie, było: „ale wielki i ciężki” i przyznaje, że dopóki nie zaczęłam jechać to mnie przerażał. Jednak to uczucie szybko mija - na szczęście:-). Jak to przy gaźniku jest ssanie, ale dość szybko można je wyłączyć.
Moc to 78 KM, więc nie ma tu gwałtownych przyspieszeń i uderzeń mocy, ale za to na miasto jest jak znalazł Praca sprzęgła i skrzyni, na ile mogę się wypowiadać, wydaje mi się bez zarzutu. Oczywiście jedynka wchodzi z charakterystycznym hondowskim „łup!”, a i przy dwójce się zdarzy…
CBF chętnie współpracuje z kierowcą, prowadzi się lekko, tor jazdy można zmieniać balansując ciałem, co umożliwia bezkolizyjne manewrowanie między samochodami i daje możliwość uratowania się przed asfaltem w niektórych sytuacjach (mam tu pewne doświadczenia, na które spuszczę zasłonę milczenia).
Pozycja kierowcy jest wygodna, przy najmniej dla wysokiej osoby, i umożliwia pokonywanie długich tras bez bólu kręgosłupa czy tyłka. Kierownica jest wysoka i również wygodna. Spotkałam się z opiniami, że szeroka kierownica i szeroko rozstawione lusterka mogą przeszkadzać przy przeciskaniu się w korkach, ale nie wydaje mi się, by rzeczywiście był to duży problem.
No i stabilność. Udało mi się wydusić z motocykla trochę ponad 200km/h i dalej był stabilny. Na początku przy 120 km/h odczuwałam, jak motocykl zaczyna wibrować, ale teraz już tego nie zauważam i w żadnym wypadku nie przeszkadza to w stabilnej i bezpiecznej jeździe (w znaczeniu ja czuje się bezpiecznie). Na trasie całkiem przyzwoicie radził sobie z podmuchami wiatru, nawet silnego.
Co do ABS-u zdania wśród motocyklistów są podzielone, ale spędziłam około sześciu godzin podczas ulewnego deszczu i stwierdzam, że nawet mało doświadczony kierowca, którym jestem, jest w stanie opanować ten motocykl na śliskiej nawierzchni, co jest zasługą właśnie hamulców z absem.
Na zakrętach motocykl sprawuje się nieźle, przyjemnie przekłada się z zakrętu w zakręt - są na to dowody na zdjęciach:-) i zachowuje tor jazdy.
Zegary tradycyjne, ale czytelne. Na pewno w modelu z 2005r. brakuje wskaźnika poziomu paliwa, ale jest kontrolka – dobre i co. Do baku zmieści się 19 litrów (3,5, litra rezerwy), co pozwala na spokojne podróżowanie po dłuższych trasach bez niepokoju „gdzie jest następna stacja paliw”. Zabudowa z przodu ma trzy wysokości, niestety zmiana ustawienia wymaga zdemontowania paru elementów. W każdym razie dość dobrze chroni przed wiatrem. Co do jazdy z pasażerem niestety nie mogę się wypowiedzieć, bo nie mam takich doświadczeń, natomiast jechałam na tym motocyklu jako plecak i wydawał mi się dość wygodny również z tej strony.
Generalnie to dość zgrabny motocykl, a zwarta bryła sprawia wrażenie prostoty i pewnie dlatego dla niektórych jest bez fantazji. Wydaje mi się jednak, że na pierwszy motocykl nadaje się doskonale i będę go polecała dziewczynom, o ile ktoś w ogóle zapyta mnie o zdanie:-). A co do fantazji…w moim przypadku wystarczy, że ja mam jej nadmiar:-)

_________________
"Za 20 lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś"
M. Twain


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Oficjalne forum Galicyjskiego Stowarzyszenia Motocyklowego www.Motogalicja.org
autorstwa Jacka Wiącka. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL