Teraz jest 28 mar 2024, o 13:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Moderator: Arti

Autor Wiadomość
 Tytuł: GL 1800
PostNapisane: 22 mar 2010, o 11:38 
Offline
świeżynka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 16:57
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Imie: Andrzej
Motocykl: GL1800
Witam wszystkich formułowiczów.

Trochę wstępu:
To mój 3 w życiu motorek. Moje moto dowiadczenia były raczej odległe (Jawa 50 i Jawa 350), dobre 17 lat wczeniej.
Po długim szukaniu, przebieraniu czytaniu i rozmowach dokonałem zakupu mojego wymarzonego moto.
Wiele wskazywało na FJR 1300 ale ostatecznie podpaliłem sie na Hondę Goldwing, idąc do salonu zamiast na obiad :). Kupiłem motocykl, którego nie brałem w ogóle pod uwagę... co napalenie robi z człowieka.
Wybór padł na nową Honde Goldwing GL1800A EU w wersji z AirBagiem i nawigacją.
Moto zakupilem w kwietniu 2008 i dzisiaj po przejechaniu 42 000 km chciałbym sie podzielić praktyczną opinią użytkownika tego cacka, ponieważ widzę, że są posty z zapytaniami o ten model. Niektóre opinie mam wrażenie, że sa pisane przez kolegów, którzy opierają sie na przekazie słownym a nie praktyce z jeżdzenia i te międzyinnymi posty oddalały mnie błednie od tego wyboru. Okazało się, że ten motocykl spełniał wszytkie moje oczekiwania a niedługo później okazało się że nawet owiele więcej.
A więc do dzieła !

Założenia do moich wywodów:
1. Chcialem mieć motocykl, którym wygodnie będę mógł pokonywać nawet niedługie dystanse z moją druga połową.
2. Nie podobały mi się chopery dlatego HD został wyeliminowany w przedbiegach - cena zresztą też była wysoka.
3. Chciałem aby miało jak najwięcej rozwiązań technicznych dotyczących bezpieczeństwa (Najnowszy ABS w szczególnosci).
4. Chciałem kupić moto na lata do jeżdzenia na wycieczki a nie na zloty coby pokazać się innym kolegom.
5. To chyba tyle :o)

Brak zainteresowania Honda Goldwing wynikał z kilku czynników wg kolejnosci:
1. Absurdalna cena.
2. Nigdy tak naprawde sie nie interesowałem tym motocyklem bo widziałem go parę razy w wersji 1500 i jakoś nie porwał mnie sylwetką. No i trochę zniechęcał mnie agro tunning sztuk, które widziałem na drodze. Tony chromu i te iluminacje jak na choince. Musze przyznać jednak, że, GL1800 w wersji standard, bardzo mnie ujął wyglądem.
3. Opinie na różnych forach, że jest to ciężka maszyna, trudna do manewrowania. Wymaga nie lada kwalifikacji, żeby opanować jazdę takim monstrum.
4. Jest to motocykl dla starszych panów :o)
4. Nadaje sie tylko i wyłacznie na długie trasy. W miescie nie ma szans, żeby sie nie męczyć jazdą takim kredensem.

Ponieważ zanim kupiłem ów sprzęt naczytałem sie na forach różnych opinii, które pojawiają sie i mogę obiektywnie stwierdzić co następuje:
1. Motocykl zachowuje sie jak każdy inny. Masa przeszkadza tylko i wyłacznie jak jest w poziomie - co oby sie żadnemu z nas nie przytrafiało.
2. Spokojnie można przeciskać się między samochodami.
3. Jazda po bezdrożach jest możliwa, jeżeli doły nie powodują, że zawisamy silnikiem na krawędziach dołów a koło wisi w powietrzu. Mam tu na myli piaszczyste podłoża i szutrowe. Oczywicie na takie drogi są stosowniejsze sprzęty ale tym tez można spokojnie śmignąć.
4. Motocykl nie jest z plastiku jak sie doczytałem między innymi na tym forum. Nie widziałem szczerze mówiąć motocykla, który miałby wykonane owiewki albo kufry z blachy .
5. Dzięki sprytnie wykonanym gmolom i kierownicy trzeba mieć niezłą prędkość i przeszkody na drodze, żeby zniszczyć plastikowe owiewki, czego nie można powiedzieć o zdecydowanej większości innych seryjnych moto.
6. Upadki postojowe i manewrowe nie kończą się żadnymi uszkodzeniami, chyba, że upuścimy moto na pobliski słup lub coś podobnego :o)
7. Owiewki sa wykonane niezwykle solidnie. Nic nie trzeszczy, nie odpada, nie pęka. Zaznaczam, że jeżdzę nie tylko po asfalsie ale i teren już parę razy zaliczyłem.
8. Poduszka powietrzna nie wybucha od wybojów.
9. Instalacja elektryczna motocykla umożliwa bezproblemowe zamontowanie dodatkowego wyposażenia zakupionego w USA a przeznaczonego dla wersji amerykańskiej. Uruchomienie dolnych stopów też wymaga tylko włożenia żarówek i podłaczeni kilku kabelków itp.
10. Grupa docelowa (starsi panowie) wynika chyba raczej z zasobności portela a nie charakteru motocykla. Osobiście widzialem jak podrywa koło na 3 biegu a i niektóre ścigacze mogły by mieć nie lada problem, żeby takiego „dziadka” wyciąć na światłach.
11. Specjalne doświadczenie nie jest raczej wymagane, choć jeździć umieć trzeba. Ja po kikudziesięciu kilometrach opanowałem wstępnie nowego rumaka i myślę, że przy odrobinie wyobraźni i ostrożności można spokonie upajać sie przyjemnością z jazdy.

Eksploatacja:
Motocykl wymaga dwóch rodzajów przeglądów.
- 6000 km- sprawdzenie poziomu plynów i takie tam.,
- 12 000 km – to co po 6000km + wymiana oleju + filtra
- 18 000 km – to co po 6000km + wymian filtru powietrza
- 24 000km – to co po 12 000km + wymiana świec i reg zaworów, wymiana płynu hamulcowego, płynu w chłodnicy.I potem od nowa :)

Stanowisko Honda Poland jest takie, że ASO nie musi wykonywać wszytkich czynności o ile "Użytkownik posiada wiedzę i niezbędne narzędzia" niezbędne staje się tylko sprawdzenie punktów kontrolnych (15 min) uwieńczone wbicem do gwarancji pieczątki.

Muszę w tym miejscu zaznaczyć, że w ASO w moim mieście zaproponowano mi przegląd po 18000 za 710 PLN (+materiały :o)), a w innym ASO w innym mieście juz 250. Ceny serwisu w KRK niestety nie ida w parzez zasobem wiedzy i jakością akurat w przypadku tego modelu motocykla. Tak więc sam wykonałem wszystkie czynności związane z przeglądem w 1,5h mając przy tym niezła zabawe.

Wymiana opon po 31 000 km – Bridgestone dedykowane do GL1800

Naprawy;
Trochę napraw było większość wynikała z niedoskonałości serwisu niestety. Długo by tu pisać ale Serwis Hondy na tę chwilę w Polsce to porażka a mam porównanie z tym co się dzieje za granicą.
I to tyle. W sumie mozna powiedzieć, że bezawaryjnie dziala sprzęt w różnych warunkach: deszcz/nieg/upał/rosa. Zawsze pali od pierwszego kopnięcia.
Z głównych rzeczy miałem problemy ze wstecznym biegiem – usterkę usuwano kilka miesięcy, zanim natrafiono na przełącznik uszkodzony …. Bez komentarza, i ogrzewanie wysiadło w zimie – też zajęła diagnoza miesiąc i naprawa kolejny.
O innych tematach nie wspomnę bo się zrobi książka i nie wynikają one z wadliwości produktu tylko z wadliwości wiedzy zarządzających serwisem.

Poniewaz motocykl jest kupiony w polsce i jestem zmuszony korzystac z ASO Hondy w celu usuwania uterek gwarancyjnych niestety musze tutaj obiektywnie napisać, że obsługa ze strony Hondy Poland jest poniżej krytyki a obsługa w ASO woła o pomstę do .... którego imienia nie wzywa sie na daremno.

A teraz moja ocena – zaznaczam, że jestem zauroczony tym sprzętem ale starałem się zachować obiektywizm jak tylko mogłem :o)

Plusy:
1. Wyprofilowane siedzenie umożliwia wygodną jazdę - przesiedziałem trase prawie 1400 z przerwami na tankowanie i jedzenie i brak objawów zmęczenia w jednym przejeździe.
2. Tylnia kanapa wraz z oparciem spełnia wymagania najwybredniejszych "plecaczków". (Męczyłem temat zakupu moto z moją żonką rok - 5 minut siedzenia z tyłu w salonie rozmiękczył ją i pozytyna decyzja została wydana :o))
3. Ogrzewanie manetek, kanapy i oparcia zdecydowanie wpływa na poprawienia samopoczucia podczas zimniejszych dni. Jechalem w temp -5 stopni (oczywiście w kurtce i spodniach :o)) i czułem sie ... no prawie :o) komfortowo – rekord to -17 dystans Kraków – Poznań :o).
4. Niezależnie ogrzewanie kanapy przód /tył oraz tylnego oparcia - na pierwszy rzut oka zbędny gadżet, jednak eliminuje rozmowy na temat poziomu nagrzania z pasażerem z tyłu.
5. Szyba z nawiewem umozliwia wytrzymanie w upalne dni za nią nawet w kurtce. Za to powiew wiatru jest minimalny nawet przy prędkościach rzędu 150-160 km na godzinę na autostradzie.
6. Hamulce działają jakby miały wspomaganie, w stosunku do innych motocykli jakimi jeździłem np Varadero. Być może to zasługa DCBS (obojętnie, który hamulec ciśniesz działa przeciwny też ) ale w Varadero dla przykładu jest podobne rozwiązanie a hamulce oceniam zdecydowanie niżej (tylny).
7. ABS - cóż nie wiem jak w innych motocyklach ale w zakrętach na mrozie - nieoceniony a do tego bardzo kuturalnie prostuje tyłek coby sie nie wyłozyc :o)
8. Kierunkowskazy automatycznie sie wyłączaja po wyjściu z zakrętu.
9. Antynurek powoduje, że przy ostrym hamowaniu motocykl faktycznie sie nie przechyla a układ siedzenia skutecznie chroni przed odbiciem wiadomej części ciała.
10. Silnik pracuje niezwykle cicho. Duży moment obrotowy powoduje, że od ~40km/h spokojnie mozna przyspieszać na 5 biegu motocyklem z dwoma osobami i pełnymi kuframi. Skutkuje to tym, że nie miesza się ciągle biegami przy górskich serpentynach np tudziesz miejskich korkach.
11. Praktycznie do 160km na godzinę przekręcenie manetki powoduje wyraźne wyzwolenie temperamentu tego motocykla.
12. Mimo sporych rozmiarów, skutecznie przeciskam sie korkach ulicznych. Moto posiada składane lusterka ale jeszcze z tego nie korzystałem – to byłby za duży hardcore :o)
13. Zbiornik połozony pod siedzeniem obniża środek ciężkości. Skutecznie powodująć poprawę komfortu manewrowania sprzętem międzi autkami, w korku lub na parkingu.
14. Nawigacja - cóż powiedzieć. Zajmuję sie podziwianiem widoków a nie sprawdzaniem czy dobrze jadę ale to docenia każdy jej posiadacz. Na motocyklu o tyle praktyczniejsze, że brakuje rąk do trzymania mapy :o)
15. Tempomat - nieoceniona zabawka na autostradzie. Ręka nie drętwieje od ściskania manetki przez długi okres.
16. System audio. Niewyobrażam sobie dzisiaj jazdy bez muzyczki i zagadania do pasażera, szczególnie w dłuższą trasę.
- Możliwoć rozmowy z pasażerem (interkom)
- Wyciszanie automatyczne radia podczas zagadania do pasażera i odwrotnie.
- Automatycznie zwiększający sie poziom głoności ze wzrostem prędkości.
- Wszystkie parametry audio (balans, poziom zwiększania głoności, próg wyciszania podczas rozmowy, itp. są w pełni konfigurowalne).
17. Mozliwość podłączenia MP3 do tego wszystkiego.
18. Tylne zawieszenie sterowane elektronicznie można regulować nie zsiadając z motocykla.
19. Silnik pracuje z wielką kulturą. Brak odczuwalnych wibracji do prędkoci 210 km/h, którą to udało mi sie rozwinąć. Wydechy skutecznie tłumią hałas, który przy dłuższej trasie może być męczący.
20. Niskie (moim zdaniem) zużycie paliwa. Średnia od momentu kupna wynosi 6,7l/100km – osdtatnio sporo jeżdzę po mieście. Przy prędkoci ok 170-180km na autostradzie do Wrocławia wziął mi ok 7.5l/100km ale zużycie 6l/100km przy jeździe do 120-130 to norma. jednym słowem jak sie postarałem to na 25l baku przejechalem prawie 400 km na trasie (i jeszcze jechałem :o)). Średnio przejeżdzam ok 360km na baku bez obawy, że stanie w drodze - jest zreszta miernik poziomu paliwa w końcu. Teraz zimą jednak zuzycie wzrasta - może, że nie zaliczam jednak dłuższych tras a silnik dłużej się nagrzewa.
20. Elektryczna regulacja reflektorów daje mozliwość korekcji bez zsiadania z motocykla i używania jakichkolwiek narzędzi.
21. Boczne gmole uniemożliwiaja na kompletne wywrócenie sie motocykla. Praktycznie jak przy manewrowaniu motocykl zaczyna lecieć to mozna go spokojnie pucić. Zatrzyma sie w przechyle ok 45 stopni, kulturalnie wyłaczy silnik i poczeka na próbe podnieszienia - daję radę w pojedynke.
Raz kobieta na parkingu dynamicznie wyjechała do tyłu waląc mnie w bok - zero zniszczeń. Motocykl gładko sie oparł, Nawet ryski nie było o dojechaniu do nóg nie było mowy.
22. Pojemne kufry. Spakowałem do nich namiot, dwa śpiwory, dwie karimaty, rzeczy, jedzenie, parę gadżetów i nawet misiek mojej córki znalazł sobie miejsce - o kompletnych ubiorach z butami nie wspomnę.
23. Kufry wbudowane powodują, że motocykl jest o wiele węższy od innych maszyn z przyczepianymi kuframi bocznymi. Górny kufer spokojnie mieci dwa kaski szczękowe więc mozna zwiedzać bez uciążliwego bagażu.
24. Owiewki skutecznie chronią przed deszczem i wodą lecąca spod kół (w czasie jazdy oczywicie :o). Jednym słowem jak pada albo padało mogę spokojnie jechać do pracy w butach od garnituru. Oczywiście boczny deszczy czy Tir na autostradzie niestety dokonają dzieła zmoczenia. Dodatkwo chronią też przed podgrzewaniem kierowcy przez silnik. Dmuchawa wywiewa powietrze do przodu coby nie smażyc kierowcy latem w zakorkowanym mieci na przykład. Testowałem w Grecji. temp dochodziła do 40 stopni w słońcu a jechało się rewelacyjnie nawet w kombinezonie.
25. Możliwość podłaczenia zmieniarki CD. to jest plus albo może plusik bo cena to duuuży minus a szkoda. Na szczęście można podłaczyć dedykowany odtwarzacz MP3, który emuluje zmieniakę i jest w cenie nie wiele większej od MP3 w sklepie.

Minusy:
1. Aktualna cena ~92 900 PLN najbogatsza wersja w salonie w Polsce - bez targowania :o). Choć jak na turystyk to nie jest źle ale biorąc bezwzględnie jest wysoka. Musze jednak przyznać, że w stosunku do FJR 1300, do której sie przymierzałem wczeniej cena jest bardzo konkurencyjna. Samo dołożenie kufrów, nawigacji powoduje zbliżenie sie do ceny goldwinga, a duzo większe zużycie paliwa w FJR powoduje, że koszy użytkowania są wyższe. Ale FJR ma też wiele zalet, które nie są tematem mojego wywodu i trudno jest w sumie porównać te dwa motocykle. Zdecydowanie muszę też powiedzieć, że nie żałuję żadnej złotówki wydanej na ten motocykl. Jak bym miał znowu kupic jakiś motor spełniający moje wymagania w ciemno kupiłbym ten model. Poza tym jakbym miał wiedzę jaką posiadam dzisiaj o wiele krócej bym sie zastanawial. Jak ktoś poszukuje moto turystycznego i ma tyle kasy aby na ten cel przeznaczyć a moto się podoba to nie ma co rozmyślać ....
3. Brak wywietlania średniego złużycia paliwa i dystansu do przejechania na pozostałym paliwie. W sumie się już przyzwyczaiłem ale w takim moto powinno to być. Widać konserwatywne podejście do zmian.
4. Żeby wymienić filtr powietrza no to trzeba się troche narozkręcać ale do zrobienia. Nawet na YouTube jest filmik instruktarzowy - ale to jest względny minus. Wspominam, bo jak to zlecić do warsztatu to mogą policzyć kika setek pewno za robociznę (a sam to zrobiłem w godzine :o)).
5. W kraku serwis to się musi mocno jeszcze podszkolić. Osobiście minimalizuje kontakty z nim.
5. cholera nic więcej na minus mi do głowy nie przychodzi :o)

Ogólna subiektywna ocena: No poprostu jest super
I to tyle. Jak ktos ma jakieś pytania dotyczące tego modelu, a mógłbym na nie odpowiedzieć to niech wali jak w dym. Chętnie pomogę. W sprawie serwisu, też w wielu obszarch służę rada coby nie wywalać otwartych drzwi i nie płacić zbędnego frycowego :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GL 1800
PostNapisane: 22 mar 2010, o 13:14 
Offline
Stowarzyszony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2009, o 14:23
Posty: 296
Lokalizacja: Kraków
Imie: Darek
: Każdy Twój wyrok przyjmę twardy.....
Motocykl: CBR 1100 XX
fajny konkretny opis, gratuluje wiedzy!!!

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GL 1800
PostNapisane: 22 mar 2010, o 20:15 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 22:21
Posty: 336
Lokalizacja: Kraków
Imie: Jacek
Motocykl: V
Mimo wszystko obiektywnie napisane. Tylko patrzeć jak teraz każdy w planie będzie miał GL :P

_________________
"W gniew wpadłem i myślę: co ty się będziesz we mnie Wlepiał, kiedy na ciebie Pluję... i drugi raz na niego naplułem" W.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GL 1800
PostNapisane: 23 mar 2010, o 08:48 
Offline
świeżynka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 16:57
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Imie: Andrzej
Motocykl: GL1800
No ba :D W przyszłym roku nowy model to ceny spadną. Może żesza moto turystów z takim sprzętem sie powiększy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GL 1800
PostNapisane: 23 mar 2010, o 10:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 22:12
Posty: 1311
Imie: jacek
Motocykl: buza
jaco napisał(a):
Tylko patrzeć jak teraz każdy w planie będzie miał GL :P

biorąc pod uwagę reumatyzm który czeka każdego motórzyste, to wcześniej czy później każdy jest skazany na "kredens" oczko
EDYTA PO CHWILI
a tak rzetelne opisy zachęcają do konkretnego modelu :super: :brawo:

_________________
SPONSORZY WYPOWIEDZI:
tv trwam; narodowy fundusz zdrowia; pani domu; durex; radio maryja; koło gospodyń wiejskich; bravo girl; przegląd funeralny; teleranek

czy wieczorem, czy nad ranem..... mam na wszystko wyjechane.



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GL 1800
PostNapisane: 26 mar 2010, o 09:39 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 23:13
Posty: 218
Lokalizacja: Kraków
Imie: Łukasz
: Wersalka
Motocykl: GL 1800
:pilot: Do opisu dodałbym jeszcze trwałość jednostki napędowej i przebiegi rzędu 250 000 km nie są niczym nadzwyczajnym. chyba tylko afryka może osiągnąć podobne wyniki. :all:

_________________
Tako rzecze Król Julian

Było KLE/XRV :( jest wersalka :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GL 1800
PostNapisane: 28 mar 2010, o 00:19 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 22:21
Posty: 336
Lokalizacja: Kraków
Imie: Jacek
Motocykl: V
Cytuj:
:pilot: Do opisu dodałbym jeszcze trwałość jednostki napędowej i przebiegi rzędu 250 000 km nie są niczym nadzwyczajnym. chyba tylko afryka może osiągnąć podobne wyniki. :all:


Tak się zastanawiam... Ale o czym do licha bracie pierdo... ?! Przecież to jest pojemność jak w niezłej klasy samochodzie... 1,8 i 100km w 6 cylindrach... 250k km to żadna rewelacja... Co innego ten sam przebieg w V2 i poj. 750ccm. Choć fakt za chwilę nawet BMW będzie made in China but designed in Germany :P GL to nic innego kawał chromu, plastiku i niezłe kopyto, z amerykancką wygodą i paryską awangardą. Przez jednych wykorzystywane do LANSU, przez drugich do nabijania właśnie przebiegu rzędu 250k km... A wtedy Ci pierwsi, dzięki tym drugim, wiedzą, że można taki przebieg osiągnąć. ^^

boje się

_________________
"W gniew wpadłem i myślę: co ty się będziesz we mnie Wlepiał, kiedy na ciebie Pluję... i drugi raz na niego naplułem" W.G.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GL 1800
PostNapisane: 28 mar 2010, o 21:40 
Offline
świeżynka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 16:57
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Imie: Andrzej
Motocykl: GL1800
Moc mocą ale 168Nm momentu obrotowego to jest fajna cecha.
Na piątym biegu mozna spokojnie jechać od 40km/h do końca możliwości. Znaczy nie mieszać za bardzo w skrzyni biegów.
No i faktycznie przy 4 tysiącach obrotów to się 150km/h przekracza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Oficjalne forum Galicyjskiego Stowarzyszenia Motocyklowego www.Motogalicja.org
autorstwa Jacka Wiącka. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL