Teraz jest 22 wrz 2018, o 15:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Moderator: Arti

Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2011, o 22:47 
Offline
swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 07:32
Posty: 66
Imie: Hubert
Motocykl: V-Strom 650, CBR F3
Hejka w Sztormiaku mam następujące rozmiary opon:
przód: 110/80 R19
tył: 150/70 R17

Jako, że jedyna alternatywa opon zimowych to Haidenau serii snow-tex a rozmiary najbardziej zbliżone do zalecanych to:
przód: 100/90 R19
tył: 130/80 R17

mam do Was pytanie czy ta zamiana ogarnie temat, i czy ktoś, kto próbował takich podmian mógłby się wypowiedzieć na temat prowadzenia moto. Zaznaczę też, że wiem, iż nie należy zamieniać zalecanych przez producenta motocykla rozmiarów opon, jednak niemieckie prawo wymaga opon zimowych nawet w motocyklach a to jedyna opcja.
link do opon, może komuś się nada: http://translate.google.pl/translate?hl ... md%3Dimvns

pozdrawiam :santa:

_________________
pozdro 650
moris


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 13:10 
Offline
swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2011, o 21:30
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Imie: Łukasz
Motocykl: Honda XL 650 Transalp
A zagadaj z ludźmi z niemcowni jak oni sobie radzą z problemem zimówek. Z tego co kojarzę to obowiązek jest chyba na ośnieżonych drogach, a nie sądzę że by każdy uczestnik zlotu miał zimowe gumy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 13:26 
Offline
swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 07:32
Posty: 66
Imie: Hubert
Motocykl: V-Strom 650, CBR F3
podobno jest nawet niepisana umowa pomiędzy organizującym zlot słonia klubem a polizajami, że ze względu na brak dostępności tego typu opon mają się nie czepiać. Ale.. jak nawet swego z watykanu potrafili zakapować o nie zapięte pasy to ja sam nie wiem czego się tam spodziewać:p

_________________
pozdro 650
moris


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 15:54 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2010, o 17:33
Posty: 109
Imie: Paweł
Motocykl: DL650
Moris Continental TKC80 mają oznaczenie M+S, są w rozmiarze do DL'a, są z bardzo miękkiej mieszanki. Ale kosztują ~1000zł komplet. Mitas E10 też jest w naszym rozmiarze, ma M+S, kosztują ok 500zł komplet i na mokrym w niskich temperaturach dają rade. Po lekko ośnieżonej drodze też można w nich śmigać - sprawdzone osobiście w marcu po Krakowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2011, o 20:23 
Offline
swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 07:32
Posty: 66
Imie: Hubert
Motocykl: V-Strom 650, CBR F3
Zastanawiam się jeszcze jak wypada conti tkc80 z haidenau k60 scout, obie oznaczenie M+S, wydaje się, że w k60 więcej gumy styka z asfaltem, ktoś ma porównanie przyczepności tkc80 i K60 ?:)

_________________
pozdro 650
moris


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 09:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2009, o 12:17
Posty: 438
Lokalizacja: Kraków
Imie: Artur
Motocykl: XTZ 1200 Super Tenere
Moris, wytlumaczcie mi proszę, jak taki Mitas, ktory ma kostke ma sie trzymac na zimowym asfalcie lepiej niz to na czym teraz smigamy? :/ Jakos tego nie widze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 11:06 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2010, o 17:33
Posty: 109
Imie: Paweł
Motocykl: DL650
A no dlatego, że ma większe odstępy między bieżnikiem, na każdą kostkę przypada większy nacisk niż w przypadku opon uniwersalnych (Anakee, Tourance etc). Przy okazji kostki mają głębszy bieżnik. Arti pamiętasz jak na wiosnę byłem u Ciebie zaraz po założeniu kostek i napadał śnieg? Wracałem do domu po ośnieżonej drodze i dało się hamować w miarę bezpiecznie. Anakee nawet na lekko przysypanej śniegiem drodze się ślizgały jak cholera. Porównaj oponę letnią i zimową w samochodzie. Zimówka ma dużo rzadszy bieżnik od letniej, głębszy no i przy okazji miększą mieszankę. Piszę to z doświadczenia jazdy po śniegu na obu typach opon a nie kolega kolegi słyszał, że brat jego kuzyna widział ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 11:50 
Offline
swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2011, o 12:20
Posty: 54
Imie: maciek
Motocykl: HONDA TRANSALP XL700
ponad 1000 kilosów na tkc 80 i to jeszcze w zimie :x:
Męczące szaleństwo :badgrin:
Jezdziłem na kostce i to na tkc 80 i powiem tak .

Asfalt - strasznie głośne , zupełnie inaczej się jezdzi , opona w zakręcie "łamie się" tzn że nie ma łagodnego przejscia..,niższe prędkosci przelotowe - powyżej 120 km/h moto nie stabilne , drgania i wrażenie delikatnego wężykowania
hamowanie może byc ale rewelacji nie ma !!!!!

Mokro - porażka , wydłużona droga hamowania , należy wczesniej przewidywać i być niezłym akrobatą , mówię oczywiście o wyższych prędkosciach typu 80 km/h , generalnie niebezpiecznie

Teren - szuterki , piachy , korzenie , błoto - praktycznie same plusy !!!!

Zima,śnieg - brak doświadczeń ale bał bym się jak cholera :badgrin:

Powodzenia :kibel:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 14:25 
Offline
pisaż
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 21:35
Posty: 956
Lokalizacja: Kraków NH
Imie: Jacek
Motocykl: AT
co do TKc80 - uzywam od paru lat na przodzie i jestem wiecej niz zadowolony.
Na asfalcie powana na wiele (łącznie z zamknieciem), na szutrze ok. Przyczepna, nie wali w zakretach się.
Gorzej na blocie i piachu, ale to nie ten bieżnik.
ale nie wiem jak pow. 120 bo ja sie nie rozpędzam

_________________
Można, tylko....... po co?
---------------------------------------

Każdy dobry uczynek zostanie ukarany.
Przykładnie.

--------------------------------------
Wielkie rzeczy robią ci
którzy nie wiedzą że się nie da...

--------------------------------------
Boże, chroń mnie przed "przyjaciółmi"
z wrogami poradzę sobie sam...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 18:33 
Offline
swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 07:32
Posty: 66
Imie: Hubert
Motocykl: V-Strom 650, CBR F3
Arti, tak jak młody napisał, mniejsza powierzchnia ->większy nacisk jednostkowy na ziemie.
Z najnowszych doniesień wspomniane przeze mnie opony K60 snow-tex w rozmiarze 100/90 R19 okazały się być oponami tylnymi a o ile każda opona zimowa ma oznaczenie m+s to nie każda z oznaczeniem m+s jest oponą zimową :badgrin:
o zimowości opon świadczy znaczek (płatek śniegu na tle gór) idzie och.jeć..


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
pozdro 650
moris


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 18:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2009, o 12:17
Posty: 438
Lokalizacja: Kraków
Imie: Artur
Motocykl: XTZ 1200 Super Tenere
Czyli Mecki które mam mogę sobie wsadzic w .......garaż?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 20:18 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2010, o 17:33
Posty: 109
Imie: Paweł
Motocykl: DL650
Na ośnieżonej drodze niestety tak. Ale na mokrej przy niskiej temperaturze (ok 0) to lepiej się trzymają. Z tym łamaniem w zakręt miałem na początku problem (jakieś 100km) potem się jakoś ułożyły i nie odczuwałem tego. DL robił się niestabilny na kostkach przy ~150km/h. Fakt dużo głośniejsze są kostki, ale to chyba proste do przywidzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2011, o 20:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2009, o 12:17
Posty: 438
Lokalizacja: Kraków
Imie: Artur
Motocykl: XTZ 1200 Super Tenere
A gdzie je można nabyć po tanioszce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2011, o 00:56 
Offline
bardzo swój
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2010, o 17:33
Posty: 109
Imie: Paweł
Motocykl: DL650
Mitasy E10? Na allegro - za około 550-580zł komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2011, o 22:56 
Offline
świeżynka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2011, o 15:21
Posty: 3
Imie: tomek
Motocykl: czym się da
Pawel napisał(a):
Na ośnieżonej drodze niestety tak. Ale na mokrej przy niskiej temperaturze (ok 0) to lepiej się trzymają.


Pozwolę się dołączyć do dyskusji. Czyli wychodzi na to że na jazdę codzienną w warunkach zimowych lepiej/bardziej nadają sie opony typu anakee/tourance scorpion itd. Kostka ma swoje ogromne zalety, ale tam gdzie powierzchnia po której jedziemy NIE jest nawierzchnią utwardzoną. Przeznaczeniem kostki jest jazda w off'ie i tam ta opona pokaże do czego została stworzona, na asfalcie natomiast da radę bo musi, a nie dlatego, że chce.

Oczywiście, jestem teoretykiem w temacie jazdy na kostce, ale na mój chłopski rozum wychodzi, że opona zimowa charateryzuje się bardzo głębokim bieżnikiem przystosowanym do odprowadzania dużej ilości wody, błota pośniegowego itd. Skoro mowa o jeździe po asfalcie, to zdecydowanie wolałbym pojechać na oponie TYPU anakee niż na kostce. Głęboki bieżnik, miękka mieszanka gumy I odpuszczenie po 0.4 do 0.5 atmosfery na koło w stosunku do ciśnieni na lato, będzie skutkowało dużo lepszą przyczepnością na ŚLISKIEJ nawierzchni, a przecież o to chodzi.

w końcu na spotkanie słonia będziecie jechać po asfalcie.. czyż nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Oficjalne forum Galicyjskiego Stowarzyszenia Motocyklowego www.Motogalicja.org
autorstwa Jacka Wiącka. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL